DOŁĄCZ!

Translate

wtorek, 9 września 2014

Krótkie porady - suszenie papryki


Czas zbiorów papryki - u mnie odmiana Chili i Barani Róg owocuje teraz intensywnie. Obie odmiany są ostre, więc nie sposób wykorzystać ich od razu. Możemy więc takie papryczki w bardzo prosty sposób przygotować do przechowania przez następne miesiące. A właściwie 3 sposoby - suszymy następująco:



1. Na sznurku czy druciku - po prostu przewlekamy papryczki przez drucik lub igłę z nitką i wieszamy w ciepłym, suchym miejscu. Czekamy tutaj dość długo, bo woda musi z nich wyparować, ale za to są bardzo dekoracyjne.

2. W piekarniku - jakieś 5 godzin w niskiej temperaturze, ok. 50 stopni. Wada: czas długi, zaleta - dostępność (piekarnik większość z nas ma).

3. W suszarce do warzyw/owoców. Plus taki, że szybko, minus - trzeba taki sprzęt posiadać.

Po ususzeniu, możemy w całości zapakować do szczelnych pojemników/dekoracyjnych słoików, możemy też posiekać, zmielić... jak kto lubi. Przyprawa gotowa.


Joanna.

3 komentarze:

  1. jak widzę metody suszenia papryki przypominają także nieco metody suszenia grzybów.

    OdpowiedzUsuń
  2. fajnie
    w tym roku miałem papryki ostrej 30 krzaków
    jest to papryka z paskami poprzecznymi, na necie zdjęć nie znalazłem, ale jest sikiera.
    sadzonki zrobiłem i dałem koledze, jego owoce ostre a moje jakoś mniej.
    po wysuszeniu brak ostrości. Czy ktoś to rozumie??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedyne, co mi przychodzi do głowy, to związek ostrości z dojrzewaniem papryki. Niedojrzała będzie mniej ostra, dojrzała - bardziej, odpowiednio do gatunku. Może kolega ma bardziej nasłonecznione miejsce,a może Ty zerwałeś wcześniej?

      Usuń