DOŁĄCZ!

Translate

środa, 10 maja 2017

Co ja odwiedzam, czyli spacer po Lasach Podkomorskich, okolice Zamku Veveři, Czechy, Morawy Południowe.


Czasem tak się zdarza, że człowiek wyrwie się z działki (chociaż to wyrwanie, to przypomina wyciągnięcie z korzeniami... kto by chciał się w ogóle wyrywać z takiego miejsca, co nie?). Wtedy zwiedza. Mnie ciągnie do ogrodów, parków i lasów. Miałam okazję przejść się przez piękne Lasy Podkomorskie w ciepły dzień majowy i cyknąć dosłownie kilka fotek (bo bateria padała).



Sam Zamek Veveři, jak to zamek - warty zwiedzenia, jeśli ktoś zamki lubi. Mnie bardziej pociąga to, co jest w jego okolicach. Mała, leśna ścieżka - szlak czerwony, i idziemy.

Nie wszystko rozpoznaję. Może ktoś pomoże?

Pierwsze, co mi się rzuciło w oczy, to łany kokoryczki. Przepiękna!




Dalej coś żółtego wszędzie, nie jestem pewna, co to?





Ziarnopłon, jeśli dobrze rozpoznaję, zadarnia w wielu, wielu miejscach... przepiękne dywany!
Mam go też w ogrodzie.



Fijołki wszędzie...



I konwalie majowe.



Intrygujące liście tej rośliny koło kokoryczki...



I takie...



A to mam już na końcu języka... nie mogę znaleźć, jak się ta piękność nazywa.



Gwiazdnice też wszędzie, wszędzie!



I te fioletowe pierwiosnki... oczywiście, nazwy poprawnej nie znam, ale mi te żółte bardzo przypominają...



Tu też coś intrygująco fioletowego...



I jeszcze taka pani:



A na koniec jasnota w pełnym słońcu.



W miarę zdobywania wiedzy o nazwach, będę aktualizować.
Nie jestem w nazwach najlepsza, ale w podziwianiu owszem. Piękne lasy tam mają.
Jeśli jesteście w okolicach Brna, warto wybrać się albo autem, albo rowerem albo nawet łódką popłynąć można.



Sporo jest to przejścia/przejechania w bardzo miłych okolicznościach przyrody.
(Czy przyrody okoliczności mogą w ogóle być nie miłe?... Hm.)









Joanna.


3 komentarze:

  1. Sporo gatunków - zrobił się tam taki naturalny ogród:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam wypad do Parku Krajobrazowego Doliny Bystrzycy. Już w samym Wrocławiu są piękne trasy rowerowe oraz dydaktyczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://www.dzpk.alpha.pl/pl/parki-krajobrazowe/88-park-krajobrazowy-dolina-bystrzycy/341-sciezka-dydaktyczna-jarnoltow-ratyn.html

      Usuń