DOŁĄCZ!

Translate

środa, 30 lipca 2014

Jak suszyć koper?

Do ogórków i innych przetworów - teraz właśnie czas na koper.


U nas w ogrodzie ten posiany specjalnie w ogóle się nie udał, za to nad całym warzywnikiem (i nie tylko, bo w kwiatach też) górują baldachimy kopru w ogóle nie planowanego. Rozsiewa się sam i wędruje po całym ogrodzie. W tym roku obsiadły go mszyce, ale część przetrwała i teraz jest właśnie czas na jego zbiór.



Z całego warzywnika zebrałam dwie wielkie wiązanki. Część nasion
już była wykształcona, część zielona/żółta. Koper pięknie pachnie, jego aromat zachowuje się po wysuszeniu, nawet same nasiona mocno pachną. Ponoć z braku laku można i samymi nasionami ogórki zasypać...

Ważne, żeby koper wysuszyć - ja związałam sznurkiem w dwa wielkie bukiety i powiesiłam w altanie. Teraz jak się wchodzi, to unosi się tam aromat starej szopy na wsi, z koprem pod sufitem... Tak jest :)





Joanna.



4 komentarze:

  1. Dziękuję za radę! Będę właśnie robił przetwory i taka porada ułatwi mi życie! :) Masz bardzo ciekawego bloga! Zapraszam na swój: www.kochamptaki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo cenna porada :) Uwielbiam dodawać koper do wszystkiego, ma wspaniały aromat.
    Pozdrawiam

    Zapraszam na swojego bloga http://makeperfectgarden.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie koper był bardzo lichy. Nie ma co suszyć...

    OdpowiedzUsuń
  4. Trzeba tylko uważać, aby tak suszonej roślinie nie poopadały dojrzałe i wysuszone nasiona. Koper można suszyć również na blaszkach i w innych "otwartych" pojemnikach - ważne aby zapewnić mu suche, przewiewne i ciepłe warunki.


    http://ogrodosfera.pl/

    OdpowiedzUsuń