DOŁĄCZ!

Translate

poniedziałek, 31 marca 2014

Dymka, dymka...

Dołeczki równiutkie, tylko trochę głębokie...

Małe cebulki w siateczkach widziałam już w sprzedaży chyba od stycznia! :)

Oczywiście, my też jesteśmy fanami cebuli - jemy często plus świeży szczypior na kanapeczki - pycha! No i ta łatwość uprawy... :) Obowiązkowo na naszej działce.







Natrafiłam w Kwiatonie na chyba 5 odmian dymki heheh i miałam dylemat! Wzięłam takie trochę większe (II), białe cebulki (w zeszłym roku mieliśmy czerwone - też się spisują).

Pod cebulę zaplanowałam już pod koniec ubiegłego sezonu miejsce w lekko podwyższonej grządce, obok grządki z czosnkiem. Grządki się zamieniły miejscami w stosunku do rysunku :) ale to nie szkodzi nic a nic... Teraz zrobiliśmy drugą taką samą poniesioną grządkę jak na czosnek, do której nasypaliśmy ziemi oraz kompostu - nareszcie używamy własnego kompostu! :D Ziemię uklepaliśmy, chodząc po niej, bo z czasem, po deszczu na pewno jej poziom się obniży, a nie chcemy, żeby cebula wyszła nam na wierzch :D


Jak już wyrównaliśmy ziemię, to czas w niej zrobić dziurki i na głębokość kilku cm wsadzić cebulki. Zasypać, podlać. I koniec! 


Zaraz, zaraz... dymkę przecież sadzi się płytko! :( Zorientowałam się po posadzeniu. No cóż... poeksperymentujmy, zobaczymy czy da radę wyjść spod ziemi :)

Wyjdą spod ziemi czy nie wyjdą?



Joanna.

8 komentarzy:

  1. musicie ustawić kamerę on-line , będziemy obserwować
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. cebulka lubi wychylać ogonek i nie za miękkie podłoże

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a my właśnie spulchniliśmy, bo ziemia nasypana do podwyższonej grządki :D

      Usuń
  3. My też już powsadzaliśmy cebulki na szczypior do ziemi, tylko do kuwet, ale zawsze coś na kanapkę będzie... A z Kwiatonu przywieźliśmy całą masę nasionek (szkoda tylko, że tak często się zdarza, że kiełkuje 10%...) i piękny czerwony powojnik (tzn. teraz jeszcze jest tylko zielony ale mamy nadzieję, że zobaczymy jak się zaczerwieni...;-)), pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czy te nasionka, które kiełkują tak słabo, to jakiejś konkretnej firmy?
      pozdrawiam! :)

      Usuń
  4. Wyjdzie na pewno. Z cebulą mam tylko dobre doświadczenia i u Was tez tak będzie :)

    OdpowiedzUsuń