DOŁĄCZ!

Translate

sobota, 5 października 2013

Czy Oczar mnie oczaruje?


Oczar czerwony pośredni Diane – Hamamelis.

Oczar pod koniec września - pięknie przebarwia się na bordowo.

Ponoć kwitnie zimą, dokładnie w styczniu-lutym, wcześniej lub później, w zależności, czy zima jest bardziej czy mniej sroga. 

Kwiaty przypominają frędzelki, wytrzymują mróz do -10 C. i kwitną nawet przez miesiąc! 













Oczar na przełomie sierpnia i września - liście jeszcze zielone, czerwienieją. 


Już od dawna marzyłam o kwiatach w ogrodzie na śnieżnej pierzynce. No i udało się! Dostałam w tym roku od Córki. 

Okaz duży, pewnie dwu-, trzy-letni, dość wyrośnięty i ładnie rozkrzewiony na boki. Na pewno będzie cieszył moje oczy i duszę, bo posadziłam go tuż pod oknami.

Jak zakwitnie, to się pochwalę!









Rozalka

1 komentarz:

  1. Oczary to piękne krzewy których popularność na szczęście rośnie. Są liczne odmiany o zmiennej barwie kwiatów ale dla mnie najważniejsze jest to iż są symbolami nadchodzącej wiosny. A jak w lutym widzę kwiaty to od razu jest lepiej!

    OdpowiedzUsuń