DOŁĄCZ!

Translate

środa, 4 września 2013

Oswietlenie w altanie

Od dłuższego czasu zastanawialiśmy się czy oświetleniem na naszej działce jest potrzebne. Otóż pracując na etatach, możemy spędzać tam czas tylko po pracy i w weekendy, czyli wieczorami. Jak wiadomo, coraz szybciej robi się ciemno, a ja nie lubię po ciemku sprzątać, bo zamiast tego robię bałagan.

Jak zrobić oświetlenie w swojej altanie nie mając prądu na działce? Nic prostszego!

Wystarczy nam przewód elektryczny 2x1 (ja użyłem kabla typu linka), akumulator 12V, końcówka do żarówek 12V (MR16), trochę spinek do kabla, prosty włącznik światła oraz źródło światła.





Ja zużyłem:

- 3,5mb przewodu elektrycznego 2x1 linka
- akumulator firmy LOXA 7Ah/12V
- spinki do kabla
- końcówka MR16
- żarówka LED SMD 60 diód, kąt świecenia 120 stopni.
- kostki elektryczne

Po umiejscowieniu baterii w miejscu przeze mnie wyznaczonym połączyłem przewody, zostawiając "-" nieprzerwany przy włączniku światła, przewód od "+" do włącznika światła na wejściu i wyjściu prowadząc dalej cały kabel po ścianach i suficie do miejsca gdzie chcemy światło. Na kostce elektrycznej na końcu przewodu łączymy końcówkę MR16 z przewodem, podpinamy źródło światła i voila!

Mamy oświetlenie w altanie!

Jedna żarówka LED SMD sprawdza się znakomicie w pomieszczeniu 3m x 3m. Planuje także wyciągnąć jedno źródło światła przed altanę aby moc oświetlić kawałek powierzchni przed nią.

Pozdrawiam zapaleńców! :)

2 komentarze:

  1. Zazdroszcze Twojej żonie , ze ma tak zdolnego meza, ja tez marze o jakims swietle w altanie, ale mój mąz to nawet nie potrafi zmienic włacznika lub gniazdka w domu, wiec o czym mowa,

    OdpowiedzUsuń